AKTUÁLNĚ / Vzdělávání a školy

3.3.2013

Desítky školních reportérů zaplní Ústecký kraj

ÚSTECKÝ KRAJ

Točit, fotit a psát reportáže začali žáci čtrnácti základních škol v rámci projektu Naše virtuální škola. Ten je zaměřený na podporu mediální výuky. Vyzkoušet si práci reportéra, jít do terénu s kamerou, diktafonem či nafotit fotopříběh - to vše teď má před sebou přes dvě stě školáků.

„Důvody, proč jsme se zaměřili na oblast  mediální výchovy na základních školách, jsou dva. K mediální oblasti máme sami velice blízko a pak to bylo zjištění, že pro mediální výuku na základních školách chybí jednotná koncepce. V praxi to pak mnohde vypadá tak, že se mediální výchovy učí různým způsobem, tak jak kde uznají za vhodné,“ vysvětluje za realizační tým Magdaléna Jenčíková.

Do projektu se v první části zapojilo sedm základních škol z Ústeckého kraje, přičemž jsou zastoupeny všechny okresy. Ve druhé části se přidalo dalších sedm škol, které už měly určité zkušenosti a například kamery potřebné pro práci měly z jiných projektů.

V Naší virtuální škole přitom nejde o to, aby si školáci s technikou hráli. Nejdříve se samozřejmě naučí zvládat základy práce s kamerou, střihovým softwarem nebo diktafonem. Zpracovávat ale budou témata přímo navazující na školní osnovy. Pro školní týmy je bude připravovat tzv. redakční rada, která je složena z realizačního týmu a pedagogů z jednotlivých škol. Jak žáci tak učitelé přitom mají na pomoc i speciálně vypracované metodiky.

„Je to výborná příležitost, jak propojit výuku s atraktivní prací s multimediální technikou. Děti se dostanou do nových situací, musí spolupracovat a to nejenom mezi sebou, ale i mezi jednotlivými zapojenými školami,“ doplňuje Radek Špáta, učitel, který má mediální výuku na starosti na Základní škole Máchovka Děčín, která je zároveň partnerskou školou projektu.

Spolupráci škol zajišťují internetové stránky nasevirtualniskola.cz, kam budou školáci vkládat vytvořený obsah. Vzniká tak unikátní internetové prostředí, kde budou školáci prezentovat svou práci. Realizátoři projektu přitom plánují, že by se nejpovedenější práce mohly objevit i v klasickém regionálním televizním vysílání.

Projekt, který je spolufinancován ESF a rozpočtem ČR, oficiálně potrvá do konce tohoto kalendářního roku, nicméně projektový tým věří, že aktivity budou pokračovat i v následujících letech. Projekt je přitom už teď otevřený i pro další případné zájemce. Školy, které již mají svou techniku, se mohou přihlásit a do aktivit se plynule zapojit. Stačí jen kontaktovat realizační tým.

Autor / zdroj: Magdaléna Jenčíková

DALŠÍ ČLÁNKY

Kdo se stane nejoblíbenějším fyzikářem a získá titul ČEZ Ámos?

Do již 27. ročníku soutěže Zlatý Ámos mohou školáci přihlašovat své oblíbené učitele ještě do konce letošního kalendářního roku. Platí to i v případě

FolkyTonk 2020 – Šance pro mladé hudební talenty

Je tu šance pro mladé hudebníky ve věku do 26 let, jednotlivce i kapely hrající žánr folk, country, folk-rock, folk-blues, bluegrass, rock n´ roll a j

Čokoláda, po které se nepřibírá

Dobrý pocit z každého sousta mléčné belgické čokolády obsažené v adventních kalendářích organizace DEJME DĚTEM ŠANCI zahřívá u srdce všechny, kteří od

DNES SE STALO

VĚDA A TECHNIKA19. ledna 1983

byl uveden na trh revoluční osobní počítač Apple Lisa.

HISTORIE20. ledna 1265

se poprvé v historii sešel Anglický parlament. Svolal ho Simon de Montfort Earl z Leicesteru.

PŘÍRODA20. ledna 1969

bylo vyhlášeno chráněné území Pod Veselovem z důvodu výskytu silně ohroženého koniklece lučního českého (Pulsatilla pratensis subsp. bohemica), který je zde relativně hojně zastoupen. Kromě koniklece se zde nachází několik dalších vzácnějších druhů rostlin.

POZVÁNKA OBRAZEM